środa, 15 sierpnia 2012

Pojedźmy


Pojedźmy, choć raz jeszcze do tych miejsc kochanych,
których ani na chwilę czas nie odczarował
gdzie zapomniane porty pośród sennych klifów
samotne wrzosowiska i liliowe morza

Gdzie katedry z maskami o celtyckich rysach
każda będąca kluczem do Świętego Graala,
roztańczone zaułki, knajpki, muzykanci...
jarmarki pełne cudów, jakby od Cezanne' a

Niech nam w głowach zakręcą wszystkie lunaparki
magicy z rękawami pełnymi tajemnic...
odnajdźmy choćby resztkę marzeń najdawniejszych
zbyt śmiałych, zbyt szalonych, by się mogły spełnić

W znajomej kawiarence, tej na starym rynku
w pachnącej kardamonem przedwieczornej ciszy
 uwierzmy, że już nigdy nie zgubimy siebie
i rozmawiajmy szeptem, nareszcie o niczym

A później jedźmy dalej, za najdalsze morza
na wyspy herbaciane, na nieznane ścieżki
gdzie domy z malachitu w wiszących ogrodach
i ludzie mniej pochmurni i o sercach większych

 Gdzie stare wehikuły, jak gwiezdne bolidy,
 a na niebie sterowce lekkie, jak dmuchawce,
gdzie zegary potrafią czas tylko odliczać...
 Jedźmy tam. I zostańmy. Najlepiej na zawsze.

/
Jerzy Andrzej Masłowski/




Trochę mnie nie będzie, nie wiem, jak długo;)
Ale nie zdążycie zatęsknić..;)

Zostawiam blog pod Waszą opieką.I przywiozę znad morza muszelkę, drobiny piasku i okruchy wspomnień, utrwalone na zdjeciach..

EDIT 18.08.2012
Okazuje się, że internet jest wszędzie...
:)

12 komentarzy:

  1. A ja już mam pomysł na późnowrześniową wycieczkę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem, co wymysliłeś...;)
      Bo ja mam na wczesnopaździernikową;)
      I jak tylko wrócę, to będę realizować:)

      Usuń
  2. Dobrych dni i dobrego wypoczynku. Warto ładować akumulatory i dzielić się zgromadzoną energią:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:)) Taki mam właśnie zamiar:)

      I.. już mnie nie ma...;)

      Usuń
  3. Wypoczywaj Goldi i wracaj pełna wakacyjnych wrażeń :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Baluj, baw się i w ogóle wypocznij ;]

    OdpowiedzUsuń
  5. Baw się, wypocznij, chłoń radości wszelkie,
    i na pamiątkę, znajdź małą muszelkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gwiazdy na niebie mrugają radosnie
      I obiecują marzen spełnienie
      A ja w nie gapię się - i niespiesznie
      Szepczę cichutko moje zyczenie.

      Dzięki, Krzysztofie:)

      Usuń
  6. Piękny wiersz :)) aż żal ściska serce,że już,póki co, nie planuję żadnych wycieczek :((( ale...kto wie? :))

    Odpoczywaj i wdychaj jod :)))))
    Czekamy tutaj na Ciebie cierpliwie :)))

    dr_ewa999

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze kiedyś czeka następny urlop, więc nie masz się czym martwic:) Od czasu do czasu trzeba przewietrzyć umysł i wyjechać choć na parę dni, więc zaplanuj jakąś wycieczkę.
      Wdycham, oddycham, spaceruję i się relaksuję:))

      Usuń